Boksläpp: 29 augusti

Hurra, vi har gjort en bok som lanseras i höst: Sticka, brodera och sy rya med Svensk Hemslöjd – pionjärer och mönster från tre sekel
Svensk Hemslöjd har sedan starten 1899 varit en knutpunkt i Hemslöjdssverige, som räddare och förnyare av allmogeslöjd och som förebild för hundratals föreningar och butiker runt om i landet. I vår bok berättar vi historien om föreningen, butiken och dess grundare, Lilli Zickerman.
    Men detta är också en praktisk handarbetsbok! Hos Svensk Hemslöjd har en lång rad formgivare utvecklats och blivit erkända namn. Många av dem, som Elsa Gullberg, Märta Måås-Fjetterström och Edna Martin, är här representerade med ett tjuogtal mönster som anpassats för nutiden.
    Dess unika nya skapelser är alla användbara handarbetsprojekt: kuddar, fodral för padda, grytlappar, ryor, muddar och vantar, broderier, nålbrev och syetui samt väskor.

Boksläpp 29 augusti kl 18 i vår butik Svensk Hemslöjd på Norrlandsgatan i Stockholm.