Stötta svensk slöjd – bli medlem i vår förening

Föreningen för Svensk Hemslöjd ­grundades 1899 av pionjären och eldsjälen Lilli ­Zickerman och prins Eugen. Då liksom nu är vi en ­mötes­­­plats för ­slöjd­are, formgivare och ­konst­­hantverkare från hela ­Sverige. Genom att vara medlem i vår föreningen är du med och stöttar och utvecklar handens arbete för nutid och  framtid. Vi delar ut stipendier, förvaltar ett digert arkiv, arrangerar slöjdaktiviteter och äger butiken Svensk Hemslöjd i Stockholm.

Årsavgifter
Vuxen, 26 år och uppåt 300 kr.
Ungdom 13–16 år 125 kr.

Klicka här för att bli medlem!

Medlemskortet kommer via e-post om du har angett en sådan.

Medlemsförmåner
Som medlem får du 10% rabatt på dina köp i vår butik Svensk Hemslöjd på Norrlandsgatan. Du får medlemspris på tidningen Hemslöjd, böcker från Hemslöjdens förlag, kurser på Sätergläntan institutet för slöjd och hantverk, Skansens kurser och Hemslöjdsresor. Dessutom får du Hemslöjdens (Sveriges riksorganisation för slöjdföreningar) och våra nyhetsbrev.

Frågor till föreningen? foreningen@svenskhemslojd.com

Föreningen för Svensk Hemslöjd